Mijn goede voornemens 2019

Ja ik hoor het je denken, jij ook al Andrea? Nieuwe voornemens? Waarom niet het hele jaar door je goed voornemen? Je hebt gelijk, maar ik wil het in dit nieuwe jaar echt anders doen. Het roer moet om.

Een maand niet drinken!

Laat ik maar eerlijk zijn en het op tafel gooien. Ik drink te veel. Vrijdagavond is het de avond om een glaasje te nemen maar eerlijk, ik begin soms al op donderdag en ga dan gezellig drie dagen door. Het glaasje wordt bijna altijd een fles dus tel uit je winst. Minstens twee flessen wijn gaan erdoorheen in de week en soms ook wel drie. En dat is echt veel te veel. Peter lust graag een biertje dus dan drinken we samen terwijl we op vrijdagavond bijv. samen tapas maken. Gezellig dat zeker! Maar echt veel te veel. Zeker nu ik aan best wel zware medicatie zit voor mijn reuma. Slecht voor mijn lever, heel slecht voor mijn hart en bloedvaten. Dus we hebben afgesproken om een hele maand niet te drinken. Ik denk dat dit mijn meditatie ook ten goede komt. Nou dat is nummer een, minder drinken en een hele maand niet.

Ik woog vroeger tot mijn 35e ongeveer altijd 58 kilo. Na Teun ben ik wat zwaarder gebleven, zo rond de 62 kilo. En nu weeg ik dus gewoon 67 kilo!

Gezonder maar vooral minder eten.

Minder eten is de volgende, minder en vooral gezonder. Al kook ik gezond, ik moet minder boterhammen met gebakken eieren en spek gaan eten, haha en dat is maar een van mijn eetzondes. Ik eet graag, schep gerust twee keer op en dat heeft geresulteerd in 5 kilo te veel gewicht. Ik woog vroeger tot mijn 35e ongeveer altijd 58 kilo. Na Teun ben ik wat zwaarder gebleven, zo rond de 62 kilo. En nu weeg ik dus gewoon 67 kilo! Ja ik weet dat het reuze meevalt maar niet voor mij. Ik wil straks op vakantie gewoon mijn bikini aan. En wens dan geen buik want daar zit het bij mij. Buikvet van 5 kilo, een opgezwollen buik waar je u tegen zegt. En dan mag ik wel al 46 jaar zijn, ik accepteer mijn grijze haren maar een dikke buik vind ik echt heel lastig. Dat is dan nummer twee, minder eten en vooral gezonder eten.

Let’s move!

En dan nummer drie, meer bewegen. Ja het zijn ook de standaard voornemens maar ik moet echt wat meer bewegen. Ik overweeg yoga omdat ik met mijn knieën helaas niet meer kan hardlopen. Want dat heb ik heel fanatiek gedaan vroeger maar sinds een jaar of 3 kan het niet meer. Zo jammer. Fietsen doet ook soms pijn en zwemmen vind ik niet leuk. Dus denk ik aan yoga. Het liefst doe ik dit thuis maar ik heb geen idee of ik het dan wel goed doe dus misschien eerst eens bij een yogaschool informeren (en gaan). Dit is dan al een derde goed voornemen.


Hoe het ooit een boek moet worden weet ik nog niet maar ik vind het fijn om elke herinnering aan vroeger op te schrijven.

Een autobiografische roman schrijven.

Nummer vier is een roman schrijven. Ik ben er echt mee bezig. De cursus verloopt goed, ik krijg mooie feedback van mijn docente en schrijf dagelijks twee of meer A4tjes vol met herinneringen. Hoe het ooit een boek moet worden weet ik nog niet maar ik vind het fijn om elke herinnering aan vroeger op te schrijven. Het werkt zelfs ergens therapeutisch. Ik heb een groot gat in mijn geheugen maar door te gaan zitten en te schrijven valt me steeds meer in. Ook wil ik veel meer blogs schrijven en vaker posten. Alleen wil ik over veel meer schrijven dan alleen interieur. Maar weet nog niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik geef mezelf hiervoor ruim de tijd om dit uit te zoeken. Ik ga zeker meer persoonlijke blogs schrijven, dat vind ik wel fijn. Dat is dan alweer nummer vier. Ik krijg het druk!

Waar het echt om draait.

En de laatste maar voor mij wel de belangrijkste. Meer tijd maken voor mijn gezin. Ik loop altijd maar te jakkeren. Moet altijd wel wat van mezelf maar ik wil meer tijd hebben voor Teun en Peter. Eens vaker een potje kaarten of een bordspel spelen of samen koken. Een goed gesprek voeren met mijn lief onder het genot van, oh wacht nee geen wijntje daar wil ik nou net vanaf. Maar met een kop thee erbij kun je ook goede gesprekken voeren. Dat wil ik, nog meer samen zijn al weet ik dat ik enorm bof met een man die achter het huis zijn werk heeft en een zoon die om de hoek op school zit. We zijn veel bij elkaar en toch wil ik ze meer aandacht geven. Dat is dan nummer vijf.

De liefde

Hoezo cliché.

Dat zijn mijn goede voornemens voor 2019. Eigenlijk heel cliché maar ik maak ze normaal nooit. Dus dit jaar ga ik dan ook voor de eeuwig goede voornemens die de halve wereldbevolking maakt. Ik zal halverwege februari een update geven! Heb ik het een maand volgehouden niet te drinken? Ben ik afgevallen? En schrijf ik nog steeds met passie? En most important, heb ik meer tijd gemaakt voor mijn gezin? Ik ben heel benieuwd naar jullie goede voornemens! Hebben jullie een lijstje met wat anders moet? Vertel het mij, als je het met iemand deelt gaat het vaak makkelijker om je eraan te houden! Laten we samen met elkaar er een mooi 2019 van maken.

Liefs, Andrea

10 Comments

  • Ilona januari 6, 2019 at 4:59 pm

    Lieverd, die wijntjes. Wij zijn ook wijn drinkers geworden Lekkah Ik doe nu bijna 3 jaar Asthanga (self practice). Voor het eerst in mijn leven iets gevonden wat bij mij past. Begin langzaam verslaafd te worden aan de Asthanga. Dit kun je zeker thuis doen. Wil je meer weten hierover, dan hoor ik het graag van je

    Reply
    • Ilona januari 6, 2019 at 5:00 pm

      Asthanga yoga bedoel ik

      Reply
    • Andrea januari 6, 2019 at 6:32 pm

      Zeker lekker! Maar ik moet heel even pas op de plaats maken. Teveel is niet lekker meer maar verslavend! Ik ga het opzoeken van de yoga. Wil het wel graag thuis doen, kan dat? X

      Reply
      • Ilona januari 6, 2019 at 6:51 pm

        Asthanga kun je zeker thuis doen. Maar je moet wel een goede theacher hebben, waar je wel 1x in de week naar toe kunt gaan. Als je meer wilt weten, dan leg ik je dat wel uit een x in een pb.
        Ja , die wijntjes niet te vaak anders wordt het een gewoonte.

        Reply
  • Judith januari 6, 2019 at 6:28 pm

    Wat goed meis! Ik doe volgens mij al half met je mee qua voornemens. Ik drink echt bijna nooit, nu ook al bijna 10 weken bezig met afvallen en zit op hetzelfdw gewicht als jou hihi!

    Reply
    • Andrea januari 6, 2019 at 6:34 pm

      Wat goed Judith, valt niet mee om op te letten hè! Ik wil er zeker 5 kilo vanaf. En een wijntje op zijn tijd vind ik echt heerlijk maar zoveel is echt teveel!

      Reply
  • Sofie januari 7, 2019 at 7:40 am

    Dat zijn goede voornemmens,en zekker haalbaar. Ik wil ook meer actief zijn en wat kgs minder wegen. Ik heb last van mijn rug dus hebben ze mij gezegd dat zwemmen goed is …maar in de winter heb ik daar echt geen zin in,dus heb ik een roeimachine gekocht.. Yoga wilde ik ook eerst proberen maar denk dat ik dat niet elke dag zou doen…geen moed voor‍♀️.
    En meer tijd met de familie is zekker het beste! Ga ik ook proberen te doen.
    Succes!

    Reply
    • Andrea januari 8, 2019 at 6:40 pm

      Ik wil het echt volhouden! zeker de drank laten staan en meer met het gezin doen. Ik zwem ook niet graag.. jij ook succes! X

      Reply
  • Shar januari 8, 2019 at 10:05 am

    Yaaaaassss! I’m rooting for you❤️

    Reply
    • Andrea januari 8, 2019 at 6:41 pm

      Thanks!! kus

      Reply

Leave a Comment