Vakantie, terug naar Sal!

Wat keken we ernaar uit! We gingen terug naar het mooie Sal een van de eilanden van Kaapverdië. We waren hier al eens eerder, oktober 2017 en normaal wil ik niet terug naar hetzelfde land en zeker niet naar hetzelfde hotel maar dit was zo’n heerlijke vakantie geweest dat we unaniem besloten om er nog eens heen te gaan!

Bikini lijf ver te zoeken!

Voordat we vertrokken moesten er natuurlijk bikini’s en nieuwe zwembroeken komen. Ik heb gelachen tijdens de zoektocht naar een nieuwe bikini/badpak. Omdat ik toch door medicijngebruik wat ben aangekomen had ik bedacht dat een badpak misschien wel geschikter zou zijn voor mijn lijf. Hilarische momenten heb ik gehad in de pashokjes! Waarbij dochter en ik bijna over de grond kropen van het lachen. Toch geen goed idee. Ik leende er 2 van haar en kocht om mij af te zetten (Ja zo ben ik, dan ga ik juist voor het uiterste) een knaloranje bikini die bijna licht gaf. Teun en Peter kochten ook nieuwe zwembroeken, flippers en duikbrillen. We waren er klaar voor, haha.

Geen Ipads, Instagram of Fortnite!

De dag van vertrek waren we toch een beetje gespannen, gelukkig had ik gezorgd voor kaartspel en genoeg leesvoer voor in het vliegtuig. Angst om te vliegen hebben we gelukkig niet maar we hadden extra tussenstop op Praia dus de reis duurde wel 8 uur. Saaaai! Ik was ook wel benieuwd wat Teun ervan ging vinden, in overleg hadden we alle switch en iPad toestanden thuis gelaten. De laatste vakantie hadden we het wel mee en toen zat Teun toch vaker op zijn switch dan dat mijn man en mij lief was. Gelukkig vond Teun het zelf ook een goed idee! We hebben heel wat potjes pesten gespeeld, dat begon al in het vliegtuig maar was zoveel leuker dan die switch. We hebben dan ook afgesproken dat we op elke volgende vakantie geen iPad, Instagram of welke Social media ding dan ook zullen meenemen!

Ook voor mij geen instagram.

Deze vakantie had ik ook even een time out genomen. Deelde geloof ik 3 foto’s die al klaarstonden maar heb ze erop gezet en geeneens de reacties gelezen. Jammer dat Instagram je dan afstraft door je gelijk minder zichtbaar te maken. De andere 355 dagen per jaar waar ik wel aanwezig bent on a daily basis mag dan niet baten. Jammer maar het heeft me ook wel aan het denken gezet. Daarover in een andere blog binnenkort meer.

Beetje thuiskomen.

Het was toch een beetje thuiskomen, de wind, altijd stevig, de temperatuur (27 graden) en het hotel. Het was bekend dus soort van vertrouwd. Gelijk bij aankomst overviel mij het gevoel van rust en niks moeten. Ik kon vrij vlug schakelen en alles laten voor wat het was. Peter gelukkig ook en Teun had deze vakantie ook totaal geen moeite met aanpassen! We zijn best lui geweest en hebben veel gelezen en aan het zwembad gehangen. De eerste dag zijn we nog gaan zwemmen in de zee, naja Peter dan, hij is mij te ruw en hebben we in de avond lekker gegeten waarna we op tijd naar bed zijn gegaan.

Vooral luieren.

De tochtjes hadden we de eerste vakantie hier al gedaan dus hebben we het gehouden bij een geweldige wandeling langs het strand naar Santa Maria en een tochtje met de buggy. Op Santa Maria komt op een steiger al de vis aan wat ter plekke verwerkt wordt en naar de restaurants gaat. Prachtig om te zien hoe simpel het leven kan zijn. De mensen op de steiger en in het dorp lachen voor mijn gevoel dus altijd! Wat een tevreden mensen, tevreden met bijna niks. Tijdens de wandeling hadden we begeleiding van een aantal zwerfhonden. Eentje daarvan stal ons hart en noemde we snuffel. Snuffel heeft ons later ook nog bezocht. Je ziet hem op de foto’s met de beige stippen op zijn rug. Met een buggy reden we naar de zoutvlaktes en scheurden we door de woeste kale landschappen die Sal heeft. Ook bezochten we Santa Maria zelf op een andere dag voor de nodige souvenirs.

Tegenvaller..

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik de mensen in het resort Riu Funana (personeel) minder vriendelijk vond dan de eerste keer. Misschien lag het aan de tijd dat we daar waren? Ik heb geen idee. En het viel andere gasten ook op. Het enthousiasme van de eerste keer dat we daar waren was er nu veel minder. Jammer maar wij hebben onszelf natuurlijk uitstekend vermaakt. En de kamer werd altijd erg netjes gepoetst. Het hotel zelf was ook goed onderhouden. Keuze genoeg aan eten. Je kon dagelijks iets anders eten. Maar ook hier toch wel ook na 5 dagen genoeg van. We waren dan ook blij met onze extra reservering in het bijgelegen restaurant. Hier aten we een leuk 3 gangen diner met echt lekkere wijn! Op de dag van vertrek stonden we braaf te wachten om te boarden. Koffers waren al afgegeven en we hoefden alleen nog in te stappen. Maar dat ging niet door. Het vliegtuig waar we mee zouden vliegen had een Bird strike gehad en er was geen ingenieur aanwezig om alles grondig te checken. Vooral Teun vond dit lastig. Gelukkig werden we goed opgevangen en naar een ander resort gebracht van Riu en hebben we een dagje extra aan het strand doorgebracht. De dag erna dan toch naar huis. De vlucht verliep voorspoedig en ook hier was het snel weer vertrouwd, het weer, de wind en de regen, haha!

Fijne vakantie!

Al met al hebben we een geweldige vakantie gehad waar vooral elkaars gezelschap, de zon en de zee de belangrijkste ingrediënten bleken om het fijn te hebben. Of we nog eens teruggaan naar Sal? Wie weet, we houden wel van dit kleine eiland. Teun wil graag een volgende keer naar Italië en ik heb ook Bali, Cuba en Finland nog op mijn verlanglijstje staan! Peter wil dan weer eens graag een weekendtrip naar Barcelona en Berlijn maken. We zien wel. Voor nu kijken we terug op een heerlijke ontspannen week.