Vakantie verslag Ibiza

Wat hadden we ernaar uitgekeken, even met zijn tweeën weg. Na de Corona crisis en heel hard werken werd het ook wel tijd. We besloten in het voorjaar gewoon te boeken en zouden wel zien of we gingen. Ibiza moest het worden. Dit kwam voornamelijk doordat ik in contact was gekomen met Evelien van Casa Naya op Ibiza. Het eiland zelf, daar wist ik niks vanaf en zoals zovele denken dacht ik ook dat het alleen een party eiland was. Dat bleek niet zo te zijn! Tot onze grote vreugde.

Hotel Casa Naya

Ik schreef al eens eerder een blog over Casa Naya en de uitbaters Michel en Evelien, lezen doe je hier. De blog is midden in de crisis geschreven, gelukkig is er inmiddels weer volop leven op het eiland en ook bij Casa Naya. Bij aankomst werden we opgehaald door Michel en vanaf de eerste minuut voelde het goed en vertrouwd. Na een rit vanaf het drukste punt op het eiland namelijk de luchthaven en Ibiza stad kwamen we aan bij Casa Naya wat noordelijk gelegen is en waar we ook Evelien ontmoetten. Het was alsof we elkaar al kenden. Dat heb je soms met mensen. Heel fijn.

We kregen een grand tour en ik was onder de indruk. Casa Naya straalt van alle kanten liefde, rust en vakantie uit. De voorzieningen zijn geweldig, zo is er een zwembad waar veel gebruik van werd gemaakt door de gasten en met name door de kinderen. Ongedwongen lekker zwemmen en toch die rust, ja lieve mensen zelfs met de aanwezige kinderen. Ik denk dat dit komt omdat het hotel geen massa hotel is. De geluiden van plezier vond ik in ieder geval erg fijn en niet storend. Ik begreep van Evelien dat het normaliter rustiger was aan het zwembad maar nogmaals het was niet massaal druk. Wij hebben zelf meestal even gezwommen rond 16 uur en dan waren we vaak alleen.

Geweldige accommodatie

Er is ook een yoga ruimte, een tennisbaan, een jeu de boules baan, een ontbijtruimte, een pop-up winkel met toffe kleren en overal heerlijke zitjes, bedjes en loungeplekjes. Er is zelfs een boksring en fitnessruimte. Ik heb nog staan hoelahoepen 😊

We hadden de eerste twee dagen kamer 13 wat een toffe authentieke kamer was. Alles ook aanwezig zoals een koelkastje, 2 pits kookplaatje en de mogelijkheid om koffie of thee te zetten. Het bed was goed. Voor de kamer hadden we een lekker zitje. De laatste drie dagen verhuisden we naar de Spa. Deze kamer was weer heel anders van opzet. Wit, ruimtelijk en met een balkon met uitzicht op de bergen. Hier was het bed groter en ook weer dikke prima. Geschikt voor mensen in een rolstoel doordat je geen trappen hoeft te nemen.

Het hotel Casa Naya kan ik dan ook echt aanbevelen! Als wij weer naar Ibiza op vakantie gaan kijken wij in ieder geval niet verder. De persoonlijkheid, de ligging en het fijne gevoel in het hotel geven daarbij echt de doorslag.

Wij zijn er alle dagen op uitgetrokken en met de stoere defender onder onze kont kwamen we overal. Zo reden we de tweede middag Ibiza stad in. Het was druk en we wisten de weg niet. Ik kwam op het grandioze idee een kerk te pinnen en daar dan heen te rijden. Wist ik veel dat de kerk helemaal in de top van Ibiza stad lag! Hilarische momenten hadden we, ik die zich zorgen maakte hoe we ooit weer beneden zouden komen en Peter die het geweldig vond zich te manoeuvreren met die bak door de smalle straatjes.

We hebben Ibiza stad daarna ook gelaten voor wat het was. We wilden juist de baaitjes zoeken en eten tussen de locals. Hieronder een uitgebreid verslag met tips!

Dag 1.

Santa Eulalia del Río (restaurant naam niet opgeslagen)

Hier aten we onze eerste maal. Het was niet veel soeps eerlijk gezegd maar we keken uit over het strand en de zee en waren enorm blij dat we er waren. Alles was goed 😊 Veel meer deden we de eerste dag niet. Lekker terug naar het hotel en daar nog een wijntje en biertje gedronken (wat gewoon voor je klaarstaat in de koelkast uiteraard tegen betaling).

Dag 2.

El Bigotes visrestaurantje.

Dit. Precies dit was wat wij zochten zonder het nog te weten. Hier aten we een verse visstoof. Dat is ook het enige dat ze serveren, geen kaart. De stoof was simpel, vers gevangen vis van die ochtend (wij hadden zelfs een vissenkop en staart) met aardappelen in een verrukkelijke jus/saus. Het was hemels, echt zo enorm smaakvol, simpel en aan de mooiste baai die wij gezien hebben op het eiland. Gelukkig had Evelien al weken geleden gereserveerd want anders hadden we er niet gegeten. Reserveer dus tijdig! We zaten tussen de Spaanse mensen die het snappen (in mijn beleving dan) Eten, kletsen, lachen en drinken. Niks meer of minder. Ik koester de herinnering hieraan. Het is wel even zoeken maar zo de moeite waard! El Bigotes.

Naastgelegen is een strandje waar wij gezwommen, geluierd en genoten hebben van de zon. Ik raad aan om hier te boeken voor de lunch en je bikini en handdoek mee te nemen. Je ochtend en middag zijn hier goed besteed.

Ibiza stad

Zoals gezegd reden we hier tot bovenaan de top! Uitzicht was prachtig! We hebben het kerkje ook daadwerkelijk gevonden en een kaarsje gebrand. Ik had pas rust toen we weer beneden waren, haha! We hebben wel enorm hard gelachen. Je zag sommige mensen echt kijken toen we naar boven sjeesde ‘heb je weer van die toeristen’ en dat waren we dan ook 😊

In de avond aten we oesters aan het strand van Playa Puerto de San Miguel bij Restaurant Port Balansat. Erg lekker!

Dag 3

Café Can Llorenç in Sant Josep de sa Talaia

Al vroeg waren we op pad, op zoek naar een ontbijtje. Zonder te weten waar we zouden eindigen belanden we in Sant Josep de sa Talaia. Op een hoek lag een klein Cafeetje. Ik hou van zulke locaties. Je proeft gelijk de sfeer. Hier aten we ons ontbijt. Man o man, weer heel simpel maar enorm lekker! De doorgesneden stokbroodjes besmeerd met die typische tomatensalsa, olie en belegd met verse Avocado en roerei waren verrukkelijk. Een goeie bak koffie en verse jus maakte het plaatje compleet! Het personeel sprak geen woord Engels maar de serveerster aaide over mijn arm en lachte enorm vriendelijk, dat is de wereldtaal toch. Dikke aanrader! Ik hoorde op voorhand dat Ibiza enorm duur was. Wij betaalden voor het ontbijt €16, voor ons tweeën. Ha! Café Can Llorenç.

Abandoned Festival club

In de middag bezochten we Festival Club, een verlaten disco/club wat werd neergezet in 1972 maar helaas door de oliecrisis in 1974 de deuren weer moest sluiten. Wauw! Het was echt een ruïne geworden. Overal Graffiti en slingerend puin. Door alles heen kun je zien en voelen dat dit toentertijd echt grandioos moet zijn geweest. Trek wel een paar gympen aan, ik liep op slippers en moest goed uitkijken! Bezoekje waard. Abandoned Festival club

Tussendoor gingen wij altijd terug naar het hotel, even zwemmen en douchen en klaarmaken voor de avond. Lekker op ons gemakje.

Restaurant Es Caliu

In de avond aten we bij Restaurant Es Caliu. En alweer kan ik niks anders zeggen dan fantastisch! Hier eet je in de tuin die versierd is met stoeltjes en tafels in alle kleuren, lampjes aan de limoenbomen en enorm vriendelijk personeel weer. Ook hier even reserveren, dit kon bij ons op de dag zelf nog. De tomatensalade die ze hier reserveren is ongekend lekker. Ik las een recensie van een sterren kok die zei ‘de beste tomatensalade die ik ooit gegeten heb’ en ik kan dat wel beamen. De ambiance is echt te gek hier! Restaurant Es Caliu

Dag 4

Deze ochtend aten we ontbijt in het hotel. Gewoon een simpel maar goed ontbijt met verse jus, koffie, thee, croissantjes, toast en een gekookt eitje. Er staat elke ochtend vers gesneden fruit klaar, verse yoghurt en de dames maken graag een eitje voor je klaar. Deze ochtend was er een vers bananenbrood gebakken! Enorm lekker! Je kunt gewoon aanschuiven bij Casa Naya voor het ontbijt als je dat wilt. Superfijn en relaxed.

Jet Ski Ibiza Es Vedrà Tours & Boat Rentals

Peter had de dag van tevoren twee jetski’s geboekt om een tour langs Es Vedrà te maken. Es Vedrà is een klein rotsachtig eiland voor de zuidwestkust van het Spaanse eiland Ibiza. Ik heb mij niet genoeg ingelezen over dit eiland maar het schijnt magische krachten te bezitten! Ik was vooral bezig met de jetski, op voorhand. Nog nooit gedaan, ik was een beetje huiverig. Geen enorme waterrat hier maar wel iemand die een thrill seeker is.

Peter kent mij goed, hij wist dat ik dit geweldig zou vinden mits ik zelf de controle had en dus niet achterop bij hem hoefde. En hij had gelijk! Whoaaahaaa!! Toen ik de eerste keer omhoog stuiterde en met een klap neer kwam en nog op dat ding zat ging ik los, haha! Zo hard dat zelfs de begeleider op de boot moest lachen en goedkeurend zijn duimen opstak. Wat nou oud! Het was wel prijzig maar ik zou het zonder na te denken zo weer doen.

Het strand waar we de jetski’s huurden was niks voor ons, te massaal en niet onze vibe maar de rit was fantastisch! Ik liep nog uren op adrenaline. Jet Ski Ibiza Es Vedrà Tours & Boat Rentals

Hippie Market Las Dalias

We bezochten ook nog de hippie markt Las Dalias. Helaas was de grootste markt Punta Arabi op woensdag dus die konden we niet bezoeken. Leuke sfeer, gezellige standjes en goed voor je inkoop souvenirs. We dronken (na ja ik, Peter moest nog rijden) een paar Mojito’s, kochten wat souvenirs en luisterden naar relaxte muziek. Sfeertje hoor! Hippie Market Las Dalias

Dineren bij Shamarkanda

Uit eten gingen we die avond op 5 minuten afstand van het hotel. Restaurant Shamarkanda was the place to be! Weer eten in een uber gezellige tuin! Met Spaanse livemuziek en verliefde stelletjes. Jee wat was dat weer genieten. De huisgemaakte croquetten waren delicious! Dat in combinatie met de sfeer een absolute aanrader! Reserveer tijdig! Shamarkanda

Dag 5

Strand Aigua Blanques

Onze laatste volle dag was aangebroken. We besloten naar een strandje te rijden genaamd Aigua Blanques wat nog niet ontdekt is door massa’s mensen maar meer bezocht wordt door de lokale bevolking. Ik had gelezen dat het een van de mooiste strandjes was. Dat kan ik beamen. Je moet wel niet bang zijn om te klauteren en je bedje op dikke keien te zetten. Ook is dit een van de naaktstranden maar je hoeft niet naakt. Wij hielden onze zwemkleren aan net zoals de meeste mensen om ons heen. Het was een klein groepje mensen want het strandje is echt klein maar enorm gezellig met een eettentje gebouwd op de kliffen. De zee is hier wat wilder en komt echt tot aan je strandbedje. Heerlijk! Aigua Blanques

Later in de middag bezochten we nog grotten – Cova de Can Marçà. Het was leuk maar verder niet echt spectaculair. De grotten waren vroeger smokkelroutes. Dat verhaal werd verteld toen we erdoorheen liepen. Veel stalactieten en stalagmieten. Het uitzicht was echter weer adembenemend mooi.

Sjiek dineren bij WOW

Omdat we goed wilden afsluiten lieten we Evelien voor de avond reserveren bij restaurant WOW. Dit restaurant is nog vrij nieuw en heeft een geweldig gave inrichting! Industrieel gecombineerd met vintage. Er is een kledingwinkel en zelfs een deel van de meubels zijn te koop! De uitbater is de Nederlandse Nel, ze heeft een top zaak neergezet!

Er was een DJ en het restaurant was levendig gevuld met mensen die er allemaal werk van hadden gemaakt. We gingen enorm decadent dineren. Een fles van de beste champagne, oesters, Burrata en kaviaar. En een patatje, haha! Meine gute wat genoten we hiervan! Intens tevreden lagen we rond 1 uur in bed. Restaurant WOW

Dag 6

De laatste dag hebben we niet veel meer gedaan. Nog wat rondgetoerd en genoten van prachtige uitzichten. We waren om 21 uur weer thuis. Lui van de vakantie, uitgerust en voldaan.

Ibiza heeft ons hart gestolen. We hadden nooit gedacht dat het eiland zo prachtig zou zijn. Het hotel Casa Naya heeft voor ons enorm bijgedragen aan de vakantie. Bedankt hiervoor Michel en Evelien! Een geweldige uitvalsbasis om vakantie te vieren. Wij gaan terug, zeker weten! Wil jij nu ook naar Ibiza? Dan adviseer ik je tijdig te boeken! Je krijgt geen spijt, beloofd 🙂

Liefs Andrea

PS: Ik heb bij de meeste tips een linkje gezet. Sommige restaurants hebben geen website dus tripadvisor gelinkt. Zo kun je de adressen vinden en andere recensies lezen.